3/9/2016 – 3/10/2016

MENTXU FERNÁNDEZ, artista de Bilbao que en l’obra que mostra en aquesta exposició representa i treballa les figures femenines des d’universos onírics que representen emocions com; la ira, la tristesa, l’obsessió… fixant-les en gammes cromàtiques molt definides. La força de les mirades concentren l’energia dels seus personatges. Per la seva part l’EVA AGASA en els últims anys he volgut abordar la memòria i el record mitjançant la contemplació de l’àlbum familiar en el meu treball. Les fotografies familiars privades i anònimes m’han servit per a reflexionar al voltant del poder d’evocació de la imatge impresa en qui la contempla. La meva reflexió s’apropa a allò que Marianne Hirsch va denominar Post-memòria quan re-interpreto les escenes de vida privada que apareixen en les velles fotografies comprades en mercats i antiquaris i de les que desconec la seva història real. Aquestes escenes de vida privada parlen de passat i de família, d’allò que tenim en comú i commou a tots. En les meves pintures pretenc captar l’instant en el qual les fotos ens transporten al passat, quan després de veure-les tanquem els ulls conservant en la retina la imatge amb les formes ja diluïdes i els colors sintetitzats. Aquest flash produït pel cervell que ens acompanyarà per sempre. L’essència d’un instant no viscut que hem fet nostre. La meva reflexió aborda també la història i moment actual de la fotografia privada. Des de fa temps se li dona valor documental a la fotografia periodística i professional, però les fotos que les famílies atresoren a les seves cases acaben desapareixent quan les famílies desapareixen. L’artista manifesta que són precisament aquestes fotos, amb els seus enquadraments espontanis, amb els seus errors d’exposició i revelat… les que tenen el poder de transportar-nos al nostre passat més íntim i personal. (…) El fet de mirar enrere en l’àmbit domèstic permet mostrar una part de la història desconeguda fora de la mateixa família. Aquesta part de la història explica el paper que les dones han tingut en la construcció de la nostra societat des des-de l’anonimat….) Les fotos impreses no són només un instant captat, són objectes reals que, amb sort, porten pistes que ens apropen al seu moment de creació. Busca aquestes pistes en les fotos de desconeguts que adquireix perquè li permeten apropar-se una mica a la història real.

Comparteix:

Uso de cookies

Utilitzem cookies per millorar l'experiència de navegació a la nostra web. Si es continua navegant, entenem que hi esteu d'acord. política de cookies, Clica a l'enllaç per més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies